Při zvládnutí obsahu kurzu Technologie se aktualizují znalosti získané studiem světa kolem nás. To platí nejen pro práci s přírodními materiály. Přírodní formy jsou základem nápadů na výrobu mnoha designů a jsou ztělesněny v hotových výrobcích.
Program také integruje obsah kurzu „Výtvarné umění“: pro harmonizaci forem a vzorů se používají prostředky uměleckého vyjádření, výrobky jsou vyráběny na základě pravidel dekorativního a užitého umění a zákonů designu, primární školáci ovládají estetiku práce.
Hlavní obsahové řádky
1. Člověk a země, využití přírodních materiálů, plastelína, papír.
2.Člověk a voda, pochopení významu vody pro člověka a rostliny.
3. Člověk a vzduch, využití větru, lidský let.
4. Osoba a informace, způsoby komunikace, přesmyčky a piktogramy, pochopení významu dopravních značek pro zajištění bezpečnosti.
5. Studium počítače a jeho částí. Zvládnutí pravidel používání počítače a vyhledávání informací. Pojmy: „počítač“, „internet“
Procvičte si práci na počítači
Informace, jejich výběr, analýza a systematizace. Způsoby přijímání, ukládání, zpracování informací.
Účel hlavních počítačových zařízení pro vstup, výstup a zpracování informací. Zapněte a vypněte počítač a zařízení k němu připojená. Klávesnice, obecné porozumění pravidlům psaní na klávesnici, používání myši, používání nejjednodušších nástrojů textového editoru. Nejjednodušší metody vyhledávání informací: pomocí klíčových slov, adresářů. Dodržování bezpečných pracovních postupů při práci na počítači; šetrné zacházení s technickými zařízeními. Práce s DER (digitální vzdělávací zdroje), hotové materiály na elektronických médiích (SD).
Práce s jednoduchými informačními objekty (text, tabulka, diagram, obrázek): transformace, vytváření, ukládání, mazání. Vytvoření krátkého textu na téma, které je pro děti zajímavé. Výstup textu na tiskárnu. Použití obrázků z počítačových zdrojů a programů Word.
Všechny tyto části nám umožňují uvažovat o lidské činnosti z různých úhlů pohledu.